vrijdag 11 mei 2012

Glas!


Zo'n 30 jaar geleden kocht ik mijn eerste groene glaswerk; dit art deco schaaltje.


Groen glas (Anna groen of uranium glas) bleef ik mooi vinden, maar je komt het niet zo vaak tegen.


Bij 'de winkel van Kaatje' kocht ik onlangs een toiletset.
Met een uv (blacklight) lamp kun je testen of het echt oud uranium glas is,
dan licht het namelijk op.


Voor mijn dochter spaar ik ook roze glas.
Dit 'depression glass' zie je veel vaker, dus spaar ik het inmiddels ook voor mezelf ;-)
Het leukst vind ik het, wanneer het glas ook te gebruiken is.
Ik heb ook wat bruin persglas (meer goudkleur), ook mooi!



Van Cathy kreeg ik pas de site van persglas door. Met veel informatie en foto's.  
Het toont de veelzijdigheid van het glas  in kleur, vorm en land van herkomst.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen