woensdag 20 februari 2013

Oppa Gingham Style!

Op Pinterest kom ik geregeld pins tegen van gingham style.
al gauw was het mij duidelijk dat het ging om de ruitjes ;-)


Bij ons is dit ruitje bekend als Brabants bont, traditioneel in het rood,
maar verkrijgbaar in alle kleuren van de regenboog.


Ik heb zelf een aantal tafelkleden


Het is ook wel bekend als het bb ruitje (van Brigitte Bardot) of het Vichy ruitje.

wat een plaatje.

Het ruitje leek me wel leuk om te haken ;-)
En even zoeken op Pinterest kwam ik al gauw wat tegen:















Genoeg inspiratie!

2 opmerkingen:

  1. Ik hou wel van die ruitjes, die kussens vind ik ook erg leuk. Hier ook een aantal kleedjes met ruitjes. Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Toen ik op de lagere school zat heb ik een bijbelomslag gemaakt van deze ruitjesstof. De blokjes werden door middel van borduursteekjes veranderd.
    Groeten, Wijtske

    BeantwoordenVerwijderen