maandag 25 maart 2013

Supertip!

Van een cursiste kreeg ik dé tip om het kromtrekken van een grote granny square te voorkomen;
gevonden op Katie's Kitchen Blog;
How to crochet a large granny square (so it stays square)
 ;

Ik liep er met mijn eigen project ook tegen aan :-(

dus..... uithalen en opnieuw beginnen
(omdat ik toch opnieuw begon, heb ik nu 2 toeren in dezelfde kleur gehaakt ipv 1)


ét voila :-) 

De truc is dat je het werk na elke toer keert, je haakt dus om en om 
een toer 'goede kant / verkeerde kant'. 
Zo is het werk niet alleen bruikbaar aan beide kanten... het trekt niet krom, het blijft een mooi vierkant!

Ik heb het niet helemaal uitgehaald (dubbele toer neemt meer wol)
en er een kleurig kussen van gemaakt.


Dat is het leuke van m'n workshops, die zijn voor mij ook leerzaam!
Marjolijn, bedankt voor de tip!





4 opmerkingen:

  1. wat een reuze tip! Bedankt voor het delen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijne tip, ik zag dat scheve bij mijn dochter ook, zal het meteen doorgeven. Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat is zeker een goede tip zeg, dat ga ik eens uitproberen. Bedankt!
    Enne......die 2 toeren in dezelfde kleur is wel mooier, vind ik.

    BeantwoordenVerwijderen