dinsdag 2 april 2013

Annie Sloan

Er komt niet zoveel haakwerk uit m'n handen;
ik ben aan het verven!
Onlangs op bezoek bij de dochter van m'n vriendin, zag ik een mooi  kastje,
geverfd zo bleek, met de kalkverf van Annie Sloan.
zonder schuren, zonder grondverf met snel resultaat....
.... ja, mijn interesse was gewekt!

Dus op een vrije middag naar Zwolle, naar de Oude Bank en 2 potten verf gekocht.
Eerst twee donkereiken nachtkastjes geverfd (foto's volgen)
en zie hier het resultaat, voor en na van
een grenen kast van bijna 30 jaar oud
(op de foto niet te zien, maar die was na al die jaren aan een opfrisbeurt toe)


en na....


Je snapt het; ik ben enthousiast!
De verf is zuinig in gebruik, milieuvriendelijk en geeft snel resultaat.
Na twee laagjes verf zet je je schilderwerk in de boenwas, 24 uur laten drogen en als je dat mooi vindt uitwrijven voor wat glans.

Bij de oude bank in Zwolle verkopen ze de verf en staan er voorbeelden in de winkel.
Op hun site is al veel informatie te vinden, let even op de openingstijden.
Ook geven ze geregeld een workshop met uitleg, deze heb ik onlangs ook gevolgd.


In dezelfde straat is ook een kringloopwinkel te vinden,  dus wie weet sla je daar gelijk je slag voor een project!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen