woensdag 26 november 2014

Cairbre cardigan

Op zoek naar een patroon voor een cursiste van een meisjesvest kwam ik deze tegen.
Wel vaker kwam ik op Pinterest modellen van deze ontwerpster,                                                        Heidi May van de Velvet Acorn (USA) tegen.


Ik bestelde het patroon en vergrootte het tot een damesvest...
dat lukte niet in 1 keer ;-)


Ik gebruikte 5 bollen Fancy van de Hema 
een soort tweed garen, met 20% wol
en haakte het samen op met strengen garen,
ooit gekocht bij de plaatselijke kringloop,
met haaknaald 6.


De knopen vond ik in mijn 'knopenpot'.
Meer van deze zaten er niet in,
maar eigenlijk vond ik het wel mooi zo.
Heb wel de mouwen iets langer gemaakt.


Heb de pas (bovenkant) een keer uit moeten uithalen.
Dat is altijd lastig met haken van kleding,
met eigen garen en manier van haken,
valt 't net altijd iets anders uit dan je wilt.
Maar.... nu is 't vest klaar,
heerlijk warm en comfortabel!




1 opmerking:

  1. Dat is een heel mooi vest geworden. Knap dat je dat zelf zo van kindervest naar damesvest hebt veranderd. Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen