dinsdag 27 oktober 2015

Vincent van Gogh

Half september kwam ik al zappend bij het programma
Hij was op dat moment in Parijs;
mijn interesse was gewekt!


In het kader van het 125e sterfjaar volgde Jeroen Krabbe
het levenspad van Vincent.
Via Nuenen, Amsterdam, de Borinage, Parijs,
Arles, Saint-Remy-de-Provence eindigt de reis in Auvers-sur-Oise.
Elke aflevering is er ook aandacht voor een hedendaagse kunstenaar, 
die geïnspireerd door Van Gogh een eigen werk maakt.


Ik kreeg van mijn man het rijk geïllustreerde boek
'de grote Van Gogh atlas'.
Het was bij de plaatselijke boekhandel te vinden
in de kinderhoek ;-) en sloot mooi aan bij de tv-serie.


Ook kwam ik bij een plaatselijke stoffenwinkel deze Van Gogh tricot tegen...


Vincent koos kleuren met behulp van bolletjes wol.
(gevonden op Berthi's Weblog)


Nu op mijn to do lijst:
een bezoek aan het Van Gogh museum in Amsterdam!









2 opmerkingen:

  1. Mooi he, ik vond de serie ook zo leuk. Jeroen deed dat heel leuk, intens.

    Loret Karman heeft garen geverft geinspireerd op zijn kleurgebruik van zijn schilderijen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, ik heb er echt van genoten en ben veel over Van Gogh te weten gekomen.
    Ik heb het garen even opgezocht; prachtig!
    Groetjes, Sandra

    BeantwoordenVerwijderen