donderdag 31 maart 2016

Opruiming!

Ik had het er al aan het begin van het jaar over...
opruimen...
Ik was vol goede moed begonnen, maar al gauw 
werd ik weer in beslag genomen door gezin en familie, 
m'n werk, het huishouden,
schoonmaken en de boodschappen;
kortom de drukte van alledag.
De dagen vulden zich hiernaast met sociale activiteiten, haak- en fietsuren
en de 'opruimeritus' leek als sneeuw voor de zon verdwenen.

Totdat...
ik eindelijk, na ruim 3 maanden wachten, het boek 
'Opgeruimd' van Marie Kondo uit de bieb kon ophalen.
Interessant onderwerp, prettig geschreven,
ik las het in een ruk uit en wilde eigenlijk direct beginnen ;-)
Ware het niet dat ik mijn werkdagen voor de boeg had,
maar toen was daar die vrije ochtend...

Ik begon volgens de haar beproefde methode;
ruim op per categorie,
daarbij laat je alle voorwerpen gaan door je handen gaan 
en stel je jezelf de vraag;
word ik hier blij van??
Geen praktische overwegingen, geen financiële overwegingen,
nee, alleen de vraag; word ik hier blij van?
verbazingwekkend hoe snel dit goed werkt.

Mijn doelen; een opgeruimde hobbykamer en zolder!
Volgens het boekje begonnen in mijn kledingkast
 en inmiddels ben ik al een aantal categorieën verder ;-)
Voorlopig is dus mijn motto:


en daar word ik dus blij van!


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen