dinsdag 24 mei 2016

Bobble heart blanket


Het leuke van de haakworkshops is dat ik ook weer nieuwe inspiratie op doe,
door vragen/verzoeken van m'n cursisten.
Zo kreeg ik bij de vervolg workshop het verzoek voor de bobble heart blanket.
Het patroon was gevonden (bij Angels Handmade);
we konden aan de slag!


Ik maakte er een kinderwagenkleed van;
4 x 5 blokken
afmeting 65 x 72 cm.
Gehaakt met DK special by Stylecraft, haaknaald 3.


Ik haakte de blokken aan elkaar door de binnenste lussen met vaste aan elkaar te haken
en de schulprand haakte ik *vaste - 2 vaste overslaan - 5 stokjes - 2 vaste overslaan*
(ipv. 1 vaste overslaan als in patroon van Angel).


Angel heeft op haar site ook een variant namelijk de Star Bobble blanket
en op internet zijn nog meer varianten (abc ed.) te vinden.


Het label kreeg ik bij mijn bestelling bij de Haakfabriek,
leuk voor op dit dekentje!


1 opmerking:

  1. Goedemorgen,
    Super leuk dekentje! Zijn de lapjes echt vierkant?
    Ik heb 1 lapje gedaan maar hij is breder dan dat ie hoog is. Ik heb volgens patroon gehaakt..

    BeantwoordenVerwijderen