zaterdag 3 juni 2017

Mutsjes haakworkshop

Al een aantal keer heb ik een mutsjes workshop georganiseerd.
Samen met oud cursisten en andere haaksterren
mutsjes haken voor stichting Tamsarya - Nepal.


Daarvoor heb ik verschillende patroontjes uitgewerkt/gebruikt.
granny mutsje - messy hat
stoere jongens muts - basismuts

reliefsteek mutsje


Gezelligheid en goed doel hand in hand!

zigzag mutsje - oortjes muts
mutsje met klep - uilenmutsje

Een nieuwe datum is ook al gepland;
donderdagavond 22 juni as.


stoere jongens muts - zigzagmutsje
lief mutsje - ribbelmutsje

Ook dit keer heb ik weer wat nieuwe modellen erbij ;-)

zoals deze bloksteek muts

en deze eenvoudige muts, gevonden op de site van breiclub.nl,
waar ze dus ook haken ;-)


Ik haakte dit bobbelsteek-mutsje
en paste het patroon wel iets aan;
ik stopte na de 5e toer al met meerderen,
hierna haakte ik nog 11 toeren bobbelsteek.
En voor het boordje haakte ik (zonder te minderen)
nog toeren vaste.

Gebruikte haaknaald; 3,5 
garen; bolletje van de kringloop (50 cent)
van soort Fenna garen (zat geen label meer om)

Het bloemetje is naar Engels patroon van Jenny Dickens,
de Autumn Flower en maakt het helemaal af!

hobbelsteek mutsje met reliefboord

Aanhaken? van harte welkom;
mail gerust nar handysandy@live.nl





Geen opmerkingen:

Een reactie posten