maandag 10 juli 2017

Zomertruitje


Onlangs haakte ik dit zomertruitje, 
een gratis patroon van By Claire*.

Foto a la Claire ;-)

Ik vind kleding haken altijd lastig.
Niet altijd gebruik je het aangegeven garen 
en als dat wel het geval is,
is je hand van haken
(los of strak) ook bepalend hoe iets uitvalt.

Het beste kun je natuurlijk een proeflapje
voor de stekenverhouding haken.
Misschien ga ik dat een volgende keer toch doen,
want nu moest ik het toch 1 keer uithalen...

Toen ik eenmaal op de goede weg was,
heb ik gelijk het tweede pand 'opgezet';
zo haakte het truitje gelijk op 
en kon ik tussentijds even passen!


Ik haakte het met Softfun die ik nog had liggen,
met haaknaald 3.

PS: * Coral = maat XS
           Plum = maat S/M
            Petrol = maat M/L

2 opmerkingen:

  1. Prachtig Sandra. Ik vind de kleur ook erg mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank je Willy, het houdt zich ook goed in de was!

    BeantwoordenVerwijderen