zaterdag 16 september 2017

CutiePie 'RAG' variant



Ik heb de cutie pie rag - variant af!
Al jaren terug kwam ik bij het opruimen van de zolder vele lappen stof tegen.
Deze lap wilde ik gebruiken om er een soort zpaghetti garen van te maken.


Ik wilde er eerst een poef en later een kleed van haken.
maar begon met het knippen van stroken;
een hele klus.


Ik had een mooie lap stof van wel 5, 6 meter,
dat was 2 uur ! stroken knippen van ca.1 cm
(wel handig door het blokjes patroon),
daarna uurtje bezig om het tot een bol te maken;
klaar voor gebruik.


Ik haakte er al eens een half rond kleed van,
maar was daar uiteindelijk niet tevreden over,
net zoals ik ook niet tevreden was over een ovale mat waar ik mee begonnen was....
Dus uithalen maar weer!


Maar 3x is scheepsrecht,
nu haakte ik weer het CutiePie kleed
en paste tegelijkertijd in Word het patroon aan,
ik heb er na 2 kleden mijn eigen draai aan gegeven.
Gehaakt met haaknaald 5, heeft het kleed een diameter van 80 cm.


Kostenplaatje; weet ik niet meer; het was een lap stof
gekocht bij de plaatselijke kringloopwinkel, kan niet veel geweest zijn!

In het Engels noemen ze dit een 'rag rug'.
ragscrapshred {zn.}
flard [v]vodje [o]todlaplorlomp




Geen opmerkingen:

Een reactie posten